Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

یک بسیجی اعتراف می کند که 3 نفر طی اعتراضات 88 با گلوله های او جان باختند

آذوح: پس از آن که فرمانده پایگاه بسیج ۱۱۷ نینوا واقع در ضلع شمالی میدان آزادی تهران، تیراندازی به سمت تظاهر کنندگان روز ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ را توسط نیروهای این پایگاه تایید کرد، روایتی به دست ''العربیه.نت'' رسیده که در آن روح الله عرب، یکی از بسیجیانی که به سمت تظاهر کنندگان آتش گشودند، از جزئیات بیشتر وقایع آن روز سخن گفته است.
بنا بر این روایت که آن را یکی از نزدیکان روح الله عرب به ''العربیه.نت'' داده و نخواسته که هویتش فاش شود، در روز ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ سه نفر از روی بام پایگاه بسیج ۱۱۷ نینوا به سمت معترضان شلیک کردند. یکی از آن‌ها فردی است که در سال ۸۸ سابقه حضورش در بسیج به ۲ سال هم نمی‌رسید.
به گفته راوی، روح الله عرب متولد ۱۳۶۱ که حدود ۲ سال بود به سازمان بسیج پیوسته بود و چند ماهی از حضورش در بخش عملیات‌‌ همان پایگاه می‌گذشت. روح الله برادرزاده محمد عرب، دیپلمات ایرانی بود که در‌‌ همان زمان در سفارتخانه ایران در یمن مشغول به فعالیت بود.
در فیلم هایی که از‌‌ همان روز و در مقابل پایگاه بسیج منتشر شده است خودرو تاکسی پیکانی مشاهده می‌شود که به خون یکی از کشته شدگان آغشته شده و روح الله عرب می‌گوید‌‌ همان شب مجبور بوده که خودرو خود را شسته تا کسی مشکوک نشود.
وی در ادامه افزود:" چند ماه پس از اتفاق بزرگ، روح الله عرب در جمعی خصوصی و دوستانه، روایتی متفاوت از آنچه فرمانده اش در هر دو مصاحبه خود بیان داشته، می‌گوید.
بر اساس این روایت بسیجی یادشده می‌گوید: ''آن روز و پس از اینکه معترضان به پایگاه بسیج نزدیک می‌شدند با فرمانده خود که در پایگاه نبود، تماس گرفتیم و از او دستور خواستیم که او گفت اگر معترضان قصد ورود به پایگاه را داشتند به سمت آنان تیراندازی کنید.''
طبق صحبت های نقل شده از روح الله، او گفته است که " در ابتدا به سوی معترضان سنگ پرتاب کردیم و با فریاد‌هایمان به آنان فحاشی کردیم. این کار آنان را به شدت عصبانی و تحریک کرد. بعد از اینکه بخشی از ساختمان آتش گرفت و ما احساس کردیم اتفاقات بدی در حال رخ دادن است مجبور به شلیک تیرهوایی شدیم."
به گفته راوی این بسیجی در ادامه می‌افزاید: ''ما از دو جهت نگران بودیم. اول اینکه نکند معترضان بتوانند به داخل ساختمان راه پیدا کنند و بعد هم مطمئن بودیم از سوی فرمانده پایگاه توبیخ می‌شدیم که نتوانستیم حریف چند بچه سوسول (عین عبارتی که کار برده است) شویم. لذا با این دو نگرانی به سوی مردم شلیک کردیم.''
وی معتقد است در آن روز حدود ۹۰ گلوله جنگی از سوی او و دو بسیجی دیگر شلیک شده که بیشتر آن هوایی بوده است. این بسیجی خود تصور می‌کند ۳ نفر از معترضان با شلیک گلوله از طرف وی جان باخته اند.
بر اساس داستان منسوب به روح الله او می‌گوید: ''پس از آرام شدن خیابان‌ها تا پاسی از شب در پایگاه بسیج ماندیم. هم نگران بودیم و هم استرس داشتیم تا اینکه فرمانده پایگاه آمد و برخورد بسیار سخت و بدی با بسیجیان پایگاه داشت و خشمگین از این بود که چرا با معترضان برخورد تند‌تر و خشمگینانه تری نداشت‌هایم!.''
فردی که سخنان روح الله عرب را منتقل کرده وی ادامه گفته است: ''کمی آرام شدیم و فهمیدیم که کسی با ما برخورد نخواهد کرد."
به گفته این منبع، پس از آن روز به این بسیجی دستور داده شد که دیگر به آن پایگاه نیاید و به بسیج منطقه یافت آباد رفته و خود را معرفی کند. مدارک و اسناد فعالیت او را هم به پایگاه جدید می‌فرستند که وانمود شود که وی از ابتدا در یافت آباد فعالیت می‌کرده است. دستوری که از طرف‌‌ همان فرمانده به روح الله عرب ابلاغ می‌شود این است که هیچگاه و در هیچ زمانی نباید عنوان کند که حتی یک روز در پایگاه ۱۱۷ نینوا حاضر بوده است.
روح الله عرب تنها چند ماه پس از این حادثه توسط بسیج به سفر حج اعزام می‌شود. وی اکنون مداح یکی از هیات‌های عزاداری در تهران است.
روایتی متقاوت با روایت فرمانده
پیش از این فرمانده پایگاه بسیج ۱۱۷ نینوا، گفته بود اگر آن پایگاه سقوط می‌کرد شاید اوضاع مانند سوریه می‌شد.
او گفته بود که بسیجیهای پایگاه برای جلوگیری از افتادن سلاح‌ها به دست معترضان تنها به پای چند نفر از معترضان شلیک کرده بودند.
این در حالی است که پیش از این و در سال ۸۹ روزنامه جوان، به نقل از همین فرمانده نوشته بود: ''باید تاکید کنم شلیک به سمت مردم و کشتن جمعیت دروغ محض است. مطمئن باشید اگر ما به سمت مردم تیراندازی می‌کردیم نه ۷ نفر بلکه با آن موج عظیم جمعیت ده‌ها نفر کشته می‌شدند.'' وی تاکید کرده بود: ''کشته شدن ۷ نفر در درگیری های آن روز توسط‌‌ همان "آشوبگران و فتنه گران" بود که مردم را برای حمله به حوزه تحریک می‌کردند.''
فرمانده این پایگاه گفته است شماری از هدایت کنندگان معترضان ''مسلح بودند و به صورت نامحسوس از لا به لای جمعیت شلیک می‌کردند و بعضی‌ها نیز نامحسوس مردم را می‌زدند که آن‌ها را تحریک کنند، پس از آن ما به صورت مشقی چند تیر هوایی شلیک کردیم تا جمعیت را متفرق کنیم.''
این فرمانده بسیج می‌گوید با تشدید درگیری و ورود چند نفر از معترضان به پایگاه بسیج ''ما مجبور به دفاع شدیم و مجبور شدیم چند نفر از آشوبگرانی را که داخل حوزه وارد شده بودند از کمر به پایین هدف قرار بدهیم و باعث شد که جمعیت متفرق شود.''
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn