Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

علی خامنه‌ای : بركت مذاكرات این بود كه دشمنی آمریكا با ایران روشن شد

آذوح: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بار دیگر آمریکا را به دشمنی با مردم ایران متهم کرد و گفت که در مذاکرات هسته‌ای اخیر میان ایران و گروه ۱+۵، این دشمنی آشکار شد.
سخنان آقای خامنه‌ای روز پنج‌شنبه، ۱۹ دی در جمع گروهی از مردم شهر قم بیان شده که پایگاه اطلاع‌رسانی او و خبرگزاری فارس بخش‌هایی از آن را منتشر کرده‌اند.
وی در این سخنرانی به قدرت‌های جهانی هشدار داده است که تحریم‌های آنها باعث تسلیم ایران نمی‌شود و پذیرش مذاکره با آنها نیز به معنای آن نیست که «ملت مستاصل شده است».
آقای خامنه‌ای اظهار داشت: «دشمنان خیال می‌كنند كه تحریم كردند و ایران مجبور به مذاكره شد. نه! ما قبلا هم اعلام كرده‌ایم در موضوعات خاصی كه مصلحت بدانیم با این شیطان برای رفع شرش مذاكره می‌كنیم
مقامات آمریکا می‌گویند که تحریم‌های سخت این کشور به همراه غرب، ایران را پای میز مذاکره کشانده است، چنان‌چه رهبران جمهوری اسلامی نیز به فشار شدید تحریم‌ها اذعان داشته‌اند.
توافق‌نامه ژنو که در سوم آذر ماه ميان وزيران خارجه ايران و شش قدرت طرف مذاکره امضا شد، از يک سو از تهران می‌خواهد تا برخی از فعاليت‌های اتمی خود را موقتا تعليق کند، از سوی ديگر کشورهای طرف گفت‌وگو نيز داوطلبانه بخشی از تحريم‌ها را کاهش می‌دهند.
اما آقای خامنه‌ای می‌گوید که از «برکات مذاکرات» این بوده که «دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی و اسلام و مسلمین برای همه روشن شد».
به گفته او، مذاکره‌کنندگان آمریکایی «اذعان کرده‌اند که اگر می‌توانستیم کل تار و پود هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم، [اما آنها] نمی‌توانند، چون ملت با اراده و ایستادگی و ابتکار در میدان است».
پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعلام کرده است که «ایران مانند هر کشور دیگری می‌تواند به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی داشته باشد» اما به خاطر «سابقه‌ای که در نقض تعهدات خود دارد» باید با محدودیت‌هایی مواجه باشد که «دستیابی آن به سلاح هسته‌ای را غیرممکن سازد».
با این حال آقای خامنه‌ای در سخنان روز پنج‌شنبه خود تاکید کرده است که «باید جبهه دشمن را شناخت و نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد».
رهبر جمهوری اسلامی قبلا نیز در توصیف سیاست‌های باراک اوباما در قبال ایران عبارت «پنجه چدنی و دستکش مخملی» را به کار برده بود که کنایه از دوگانگی در رفتار و کلام دارد.
آیت‌الله خامنه‌ای اما در ادامه این سخنرانی، آمریکا را «بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا» نامیده و تاکید کرده است که «آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند».
او در این مورد مثال زندان گوانتانامو، را آورده و گفته است: «یكی از وعده‌هایی كه این آقا [باراک اوباما] در انتخابات [ریاست جمهوری آمریکا] داد این بود كه زندان گوانتانامو را تعطیل می‌كند. آيا تعطیل شد؟»
آقای خامنه‌ای در نهایت اظهار داشت: «جمهوری اسلامی مدعی نظام ایالات متحده و بسیاری از دولت‌های غربی به خاطر نقض حقوق بشر است و گریبان آنها را در دادگاه افکار عمومی دنیا می‌گیرد».
سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، آمریکا و دیگر کشورهای غربی انتقادات بسیاری را متوجه سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال حقوق مردم می‌دانند و آن را به نقض گسترده حقوق مخالفان، اقلیت‌های قومی و مذهبی و زنان متهم می‌سازند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn