Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

«هر ۱۰ ساعت» یک نفر در سوریه از گرسنگی می‌میرد

آذوح: موسسه حقوق بشر و مبارزه با تبعیض سوریه موسوم به «سواسیه» در گزارشی اعلام کرده که هر ۱۰ ساعت و نیم یک نفر از گرسنگی و هر ۸ ساعت یک نفر از سرما در سوریه می‌میرند.
«سواسیه» که موسسه‌ای غیر دولتی است و آن را شماری از فعالان حقوق بشر تشکیل داده‌اند، اعلام کرده که گزارش آماری خود را از اطلاعات بدست آمده از ۶۰ فعال حقوق بشری و بررسی‌های میدانی در مناطق تحت کنترل مخالفان در سوریه، تهیه کرده است.
به گزارش خبرگزاری‌های الشرق الاوسط و آناتولی، در ادامه این گزارش آمده است که در سوریه هر ۵۰ دقیقه یک کودک، هر یک ساعت و ۴۵ دقیقه یک زن و هر ۳۰ دقیقه یک مرد غیر نظامی، جان خود را از دست می‌دهند.
همچنین بنا بر این گزارش، در سوریه هر ۱۰ ساعت یک نفر از بازداشت‌شدگان زیر شکنجه و هر ۱۲ دقیقه یک نفر با آتش نیروهای دولتی، کشته می‌شوند.
«سواسیه» افزوده است که این گزارش، مدت زمان ۲۴ آذر تا ۷ دی را در بر گرفته است.
علاوه بر کاهش آذوقه، سوخت و خدمات بهداشتی در سوریه در اثر جنگ‌ داخلی، شماری از مناطق در محاصره قرار دارند و امکان رسیدن امکانات معیشتی به آنها نیست.
به گزارش خبرگزاری رویترز. آژانس امداد رسانی پناهجویان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (انروا) اعلام کرده است که ۱۵ نفر از ساکنان اردوگاه فلسطینی‌نشین یرموک در دمشق پایتخت سوریه، از گرسنگی جان خود را از دست دادند.
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) می‌گوید که «تروریست‌ها» مانع از رسیدن کمک‌های انسانی به اردوگاه یرموک می‌شوند. مقام‌های سوری به مخالفان خود «تروریست» می‌گویند.
از سوی دیگر، ارتارین کازین مدیر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، از دولت سوریه خواست تا امکان رسیدن کارکنان سازمان‌های امداد رسان را به مناطق تحت محاصره در دمشق و حلب، افزایش دهد. او یادآور شد که شدت گرفتن درگیری‌ها، رسیدن کمک‌ها به این مناطق را، دشوار‌تر از گذشته کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم کازین افزود که برنامه جهانی غذا درصدد است تا در سال ۲۰۱۴ میلادی، به ۹. ۴ میلیون تن از ساکنان سوریه کمک کند.
او تاکید کرد که مسئولان دولتی سوریه تا کنون اجازه رسیدن کمک‌ها به برخی مناطق را داده بودند اما اکنون «خواهان تضمین عمل کردن به وعده‌های گذشته به منظور رسیدن بهتر کمک‌ها به نیازمندان هستیم
خانم کازین یادآور شد که برنامه جهانی غذا تاکنون توانسته است کمک‌های خود را به ۳. ۳ میلیون نفر در سوریه برساند.
در همین حال خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، دوشنبه به منظور ادامه زمینه‌چینی برای کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه موسوم به ژنو۲، در پایس، دیدار و گفت‌و‌گو خواهند کرد.
بنا بر این گزارش، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سوریه هم در این دیدار، شرکت خواهد کرد.
کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه قرار است ۲ بهمن ماه آینده برگزار شود. در حالی که دولت سوریه اعلام کرده که نمایندگان خود را برای شرکت در کنفرانس خواهد فرستاد، اختلاف‌ها میان اپوزیسیون سوریه برای شرکت یا عدم شرکت در کنفرانس همچنان ادامه دارد.
ایران، متحد نظام سوریه تاکنون به این کنفرانس دعوت نشده است. روسیه و دولت سوریه بر حضور ایران اصرار دارند اما آمریکا تاکنون با حضور ایران مخالفت کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn