چین وژاپن هر کدام ۱۷ درصد واردات نفت خام از ایران را کاهش دادند

آذوح: اداره گمرکات چین روز جمعه ۲۷-۲-۲۰۱۵ در بیانیه‌ای اعلام کرد، پکن ۱۷ درصد واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه ژانویه ۲۰۱۵ و در مقایسه با ژانویه سال گذشته کاهش داده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، همزمان با چین وزارت بازرگانی و اقتصاد ژاپن نیز اعلام کرد،۷. ۱۶ در صد از واردت نفت خام از ایران را کاهش داده است.
ژاپن اعلام کرده کاهش واردات نفت خام از ایران به دنبال کاهش ۵ در صدی فروش فراوردهای نفتی این کشور در بازارهای جهانی صورت می‌گیرد.
کشور ژاپن سالیانه  ۴۸. ۳ ملیون بشکه نفت خام از کشورهای مختلف وارد می‌کند و سپس آن را به فرآورده‌های دیگری مانند گاز تصفیه شده یا بنزین تبدیل داده و به کشورهای دیگر می‌فروشد.
همزمان بهای نفت در بازارهای جهانی با کاهش چند درصدی برای اولین بار طی دو هفته گذشته به کمتر از ۵۰ دلار در هر بشکه رسیده است.
در همین حال روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت، دیزانی آلیسون مادوک، رئیس دوره‌ای نیجریه‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» گفته است چنانچه قیمت‌های نفت همچنان روند کاهشی خود را ادامه دهد، وی درخواست برگزاری نشست اضطراری سازمان اوپک را خواهد کرد.
رسانه‌های ایران به طور غیر مستقیم برخی کشور‌ها از جمله سعودی را به کاهش بهای نفت در ماه‌های گذشته متهم کرده‌اند.
چند هفته پیش علی النعیمی وزیر نفت کشور پادشاهی سعودی در واکنش به این اتهامات اعلام کرده که اوپک حتی اگر قیمت‌ها را به ۲۰ دلار در هر بشکه برساند، ریاض سیاست خود را تغییر نخواهد داد و سهمیه فروش خود را نیز کم نخواهد کرد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn