سمینار "نجات دریاچه ی اورمیه" در پارلمان اروپا برگزار خواهد شد

آذوح: سمینار "نجات دریاچه ی اورمیه" در پارلمان اروپا برگزار خواهد شد.
نماینده ی "اتحاد آذربایجان جنوبی" در ادامه ی دیدار با اعضا و مشاوران پارلمان اروپا در بروکسل بلژیک مقدمات برگزاری چندین سمینار و کنفرانس در خصوص آذربایجان جنوبی را فراهم نمود.
به گزارش آذوح آقایان "پیتر سوندرقارد، رئیس بنیاد دموکراسی اروپا"، "آندرئیا اسکئرل، مسئول روابط بین الملل کمیسیون اروپا" و خانم "آننه ماری وان دئر هئیدن، مسئول میز ایران در بخش بین الملل کمیسیون اروپا" در دیدار با نماینده ی "اتحاد" حضور یافته و آخرین گزارشات از آذربایجان جنوبی را دریافت نمودند.
همچون دیدارهای پیشین این بار نیز اعم موضوعات طرح شده را وضعیت کنونی حرکت ملی آذربایجان و اورموگولو به خود اختصاص داده است.
نمایندگان پارلمان و کمیسیون اروپا ضمن طرح سوالاتی در مورد چگونگی ارتباط کشورهای ترک همسایه(آذربایجان و ترکیه) با حرکت ملی و کمک رسانی آنها وجود رژیم جمهوری اسلامی ایران را موجب ناامنی منطقه و حتی جهان دانستند.
اورموگولو و فاجعه ی خشکانده شدن آن نیز بحثی بود که توجه جدی حاضرین در جلسات را به خود جلب کرده و در نهایت مقدمات برگزاری سمینار و کنفرانسهایی با حضور اساتید و مراجع بین المللی در پارلمان اروپا فراهم گردید.
این سمینارها که در ماههای آتی برگزار خواهند شد با همراهی اعضای پارلمان اروپا صورت گرفته و تلاش خواهد گردید رسانه های بین المللی به پوشش گسترده ی آن بپردازند.
گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی گادپ) شرکت داشتند.
برای مشاهده ی فعالیتهای "اتحاد آذربایجان جنوبی" می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
آذوح
 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn