Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

نامه سرگشاده تعدادی از فعالین حرکت ملی به رسانه‌ها و تشکیلات‌های آزربایجان در خصوص فراخوان 24 مهر

مسئولین محترم رسانه‌های جمعی حرکت ملی
چنانکه مستحضر هستید، در پی تحرکات هدف‌دار مافیای سیاسی و رسانه تروریسم فعال در غرب آزربایجان و حمایت‌های بی‌دریغ نهادهای امنیتی با این عناصر به‌ظاهر مدافع حقوق بشر، نگرانی‌های ملت ترک آزربایجان در مورد اهداف شوم جریان‌های تروریستی فعال در غرب آزربایجان و عقبه سیاسی آن به اوج خود رسیده است. لذا بعد از رایزنی‌های مختلف فعالین ملی حرکت ملی آزربایجان در شهر اورمیه با انتشار فراخوانی اقشار مختلف شهر اورمیه را برای برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز به فعالیت‌های تروریستی در غرب آزربایجان فراخواندند.
این فراخوان و انتخاب زمان و مکان که ماحصل ساعت‌ها بحث و رایزنی بین شخصیت‌ها و طیف‌های مختلف حرکت ملی در شهر اورمیه می‌باشد با در نظر گرفتن  اجماع جمعی  صرفاً به نام حرکت ملی آزربایجان منتشر شد تا بهانه از دست منفی‌بافان و تخریباتچی‌ها  گرفته شود و  تا همه نیروها در کنار هم جوابی تاریخی به تروریسم داده باشند. اما متأسفانه شاهد آن هستیم که علیرغم همه تلاش‌ها و پیش‌گیری‌ها باز تخریباتچی‌ها  و منفی‌بافان هنوز بر سر مأموریت خود حاضرند و برخی از جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای حرکت ملی سیاست بایکوت را در پیش‌گرفته‌اند .بدین دلیل لازم می‌بینم که  تکلیف خود را بی‌پرده و شفاف با برخی از جریان‌ها روشن کنیم تا ملت ترک آزربایجان و فعالین ملی بدانند در کجای کار قرار دارند.
·         جناب احمد اوبالی و گوناذ تی وی به‌عنوان رسانه تصویری حرکت ملی آزربایجان تأثیر فراوانی در بین مردم دارد علیرغم اطلاع‌رسانی‌های لازم، در چند روز گذشته تنها به خبر تجمع هواداران تروریسم در شهر اورمیه بسنده کرده و سایت اینترنتی این رسانه خبر تجمع تروریسم و فراخوان 24 مهر را کاملاً بایکوت کرده است. جناب احمد اوبالی که  افراد زحمت‌کش حرکت ملی آزربایجان می‌باشد و زحمات وی در تاریخ ملت آزربایجان ثبت‌شده است. به چه دلیل  زحمات چندین ساله فعالین ملی در برخورد با غده سرطانی را نادیده گرفته‌اند  نمی‌دانیم. وی در هر برنامه تلویزیونی  مدعی می‌شوند به‌جز گوناذ تی وی  و گاماج کسی تابه‌حال اقدامی برای مقابله با تروریسم فعال در غرب آزربایجان نکرده است. اخیراً وی بسیار عصبی بود که چرا فعالین حرکت ملی ساکت مانده‌اند و چرا در مورد دریاچه اورمیه و مسئله تروریسم سکوت کرده‌اند و چرا .....  اما سؤال اینجاست که حال  چرا و به چه دلیل خود  تجمع ضد تروریستی 24 مهر را بایکوت کرده است؟ لطفاً پاسخ صریح و شفاف خود در این مورد را بیان کنند.
·         سایت سول گوناذ که جریان چپ حرکت ملی آزربایجان را نمایندگی می‌کند در حوادث آمرلی مقاومت برادران ترکمن را بایکوت کرد اما در حوادث کوبانی،  کاسه داغ‌تر از آش جریانات تروریستی کورد شده است و در هر بهانه‌ای فعالین حرکت ملی آزربایجان را پان‌ترکیسم می‌خواند تکلیفش برای همه روشن است.
·         متحدان سابق رهبران گروه‌های تروریستی کورد که امروز درحرکت ملی آزربایجان به اسم‌ورسمی رسیده‌اند اصلاً باور ندارند که تهدیدی به نام تروریسم کورد در غرب آزربایجان وجود دارد و حتی نزدیکان این آقایان در صفحات شخصی خود  اشعاری برای تروریست نوشته و آنان را قهرمانان تاریخ می‌نامند. این متحدان سابق رهبران گروه‌های تروریستی کورد در مغز خود به چه می‌اندیشند انصاف با خود آن‌هاست
·         ارگان‌های خبری برخی تشکل‌های حرکت ملی آزربایجان در سکوتی کامل منتظر هستند تا ببینند که آیا تجمعی انجام می‌گیرد یا نه اگر تجمعی صورت گرفت زمین و زمان را به هم می‌دوزند و خود را باعث‌وبانی این تجمع اعلام کرده و مصاحبه پشت مصاحبه و خبر پشت خبر منتشر می‌کنند و فعالین صادق حرکت ملی که شبانه و روز  تلاش می‌کنند  باز به نفع حرکت ملی سکوت می‌کنند. دقیقاً اتفاقی که در خرداد 85 و اعتراضات دریاچه اورمیه افتاد قبل از این حرکت‌های تاریخی همان آقایان و تشکیلات‌هایی که یا سکوت کرده بودند و یا می‌گفتند حرکتی انجام نمی‌گیرد و یا اصلاً اثر خارجی نداشتند بعد از اعتراضات تاریخی قهرمان و بانیان مسئله شدند و کسی را یارای جوابگویی آن‌ها را نبود زیرا اگر فعالین حرکت ملی اعتراض می‌کردند به اتهام خائن،مأمور دولت ایران ... به شدیدترین وجه تخریب می‌کردند. حال این آقایان  که نام تشکیلات را با خود یدک می‌کشند کوچک‌ترین اشاره‌ای به فراخوان 24 مهر نمی‌کنند اگر جریانی راه افتاد خواهید دید که مدعی رهبریت آن را داشتند. چنان‌که خبر تجمع دانشجویان ترک دانشگاه اورمیه  بدون در نظر گرفتن سازمان دهندگان آن به‌سرعت  از طرف سایت... مصادره خبری شد که تا دیروز هر خبری از غرب آزربایجان را بایکوت می‌کردند.
·         شخصیت پرستان حرکت ملی از دیگر معضلات می‌باشند. باز شاهد آن هستیم که همین شخصیت پرستان که استقبال مردمی از تجمع 24 مهر را می‌بینند باز پرچم مخالفت برداشته که فراخوان 24 مهر توسط سپاه پاسداران و اداره اطلاعات سازمان‌دهی شده است، چون صفحه فیس بوک 20 خرداد آن را تبلیغ می‌کند. این در حالی است صفحه فیس‌بوک 20 خرداد کوچک‌ترین نقشی در برنامه‌ریزی این فراخوان نداشته و مانند کسان دیگر تبلیغ‌کننده این فراخوان می‌باشد و کاش شما هم به‌اندازه این صفحه فیس‌بوکی که شما آن را وابسته به اداره اطلاعات می‌خوانید جسارت داشتید. این آقایان حال مشغول تخریب  اتحادیه جوانان غرب آزربایجان می‌باشند که به‌تازگی موجی در بین جوانان آزربایجانی ایجاد کرده است. چرا نمی‌دانیم!
...
...
حرکت ملی آزربایجان میراث پدری هیچ فرد و گروهی نیست،عمل و نتیجه عمل تنها شاخصه شناختن جریانات سیاسی حرکت ملی می‌باشد. شما باشید و یا نباشید ملت ترک آزربایجان و فعالین صادق و دلسوز حرکت ملی مبارزه تاریخی خود را پیش خواهند برد و سینه خود را مقابل تروریست‌های مدعی اراضی آزربایجان سپر خواهند نمود و شما همچنان سرگرم بازی‌های کودکانه خود باشید و خود را رهبر و ناجی این ملت بدانید.
اما یقین داشته باشید و باز یقین داشته باشید درحالی‌که شما مشغول بازی‌های بچه‌گانه خود هستید فرزندان غیرتمند آزربایجان قریب به بیست سال است که از جان خود گذشته و در انجمن‌های مختلف برگرفته از انجمن غیبی تبریز بی‌سروصدا مشغول کار خود می‌باشند و شما همچنان مشغول شخصیت پرستی و قهرمان‌بازی‌های خود باشید.
تا کی می‌خواهید در دایره تخریب و تهدید و انشعاب دور بزنید اگر واقعاً برای ملت و نجات آزربایجان تلاش می‌کنید از تخریبات و منفی‌بافی دست بکشید و در کنار فعالین صادق حرکت ملی آزربایجان باشید تا افتخار پیروزی‌ها به نام شماها ثبت شود چون این فعالین اصلاً ادعایی برای قهرمان‌بازی ندارند شما قهرمان باشید اما دست از بایکوت و لج بازی بردارید. تجمع 24 مهر برای همه است چون آزربایجان مال همه ماست.
جمعی از فعالین حرکت ملی – اورمیه و سولدوز
سه شنبه 24 مهر
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn