Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

رئیس دفتر سناتور "بن کاردین": رفتار رژیم ایران مصداق بارز و آشکار جنایت علیه ملت آذربایجان است*****

آذوح: گزارش از دیدارهای یک هفته ای نمایندگان اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ ) در واشنگتن ادامه دارد.
به گزارش آذوح نمایندگان دو تشکل آذربایجان جنوبی در طول هفته ی گذشته ضمن دیدار با جمع کثیری از سناتورها، اعضای کنگره و یا نمایندگان آنها موضوع "آذربایجان جنوبی" را با آنان در میان گذاشتند. این از معدود دفعاتی است(اولین بار) که "آذربایجان جنوبی" در این سطح و با بیش از 15 نماینده از سوی کنگره در طول یک هفته مورد مذاکره قرار می گیرد.
گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان جنوبی) به عنوان هیات آذربایجان جنوبی حضور دارند.
گزارش روز اول:
گزارش روز دوم:
گزارش روز سوم:
گزارش روز چهارم:
گزارش روز پنجم:
گزارش دیدار با سناتور "تام کابورن":
گزارش دیدار با کنگرسمن "ویلیام کیتینگ":
*دیدار با آقای "فرد تورنر Fred L. Turner"، مدیر کارکنان سناتور "بن کاردینChief of Staff for Senator Ben Cardin
U.S. Commission on Security and Cooperation in Europe"
کمیسیون هلسینکی(کمیسیون امورامنیتی و همکاری با اتحادیه ی اروپا) یکی از سازمانهای دولت آمریکاست که در سال 1976 تسکیل یافته و از وظایف اصلی آن رصد امور مربوط به حقوق بشر، اقتصاد، محیط زیست و امنیت جهانی و انتقال نتایج تحقیقات به دولت فدرال آمریکاست.
آقای تورنر در حالی با هیات آذربایجان جنوبی به گفتگو نشست که به تازگی از سفری به ترکیه و جمهوری آذربایجان بازگشته بود. ایشان در جریان سفر به باکو، استانبول و آنکارا با مقامات دولتی و همچنین با نیروهای اپوزیسیون دیدارهایی داشته است.



به این دلیل پس از ارائه ی توضیحات و بروشورها از سوی نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" وی با اظهار تعجب فراوان بیان داشت در جریان دیدارهایش در ترکیه و آذربایجان هیچ صحبتی در خصوص وضعیت آذربایجان جنوبی نشده و متاسفانه آنها به این موضوع توجهی نشان نداده اند. وی در خصوص رابطه ی ساکنین آذربایجان جنوبی با بخش شمالی سوالاتی طرح نمود و هیات آذربایجانی نیز با ارائه ی اسناد و جزوات در مورد ملت ترک آذربایجان، اراضی تاریخی، تقسیم به دو بخش و... توضیحاتی ارائه دادند.
وی در ادامه درباره ی جمعیت آذربایجانیان ساکن در آمریکا پرسیده و فعالین سیاسی آذربایجان نیز با اشاره به اینکه تنها در واشنگتون و ویرجینیا دهها هزار آذربایجانی زندگی می نمایند یکی از مهمترین دلایل سکوت خبری و انفعال آنان را قدرت رسانه ای اوپوزیسیون فارس در منطقه و هجمه ی شدید علیه حرکت ملی آذربایجان جنوبی دانستند.
مدیر دفتر سناتور "کاردین" نسبت به دریافت اطلاعات از آذربایجان جنوبی و آخرین وضعیت زندانیان سیاسی حرکت ملی بسیار علاقمند بوده و هیات آذربایجانی نیز با ارائه ی گزارشات نقض حقوق بشر و... بر سه محور زندانیان سیاسی، اورموگولو و رشد تفکرات استقلال خواهانه در میان جوانان آذربایجانی تاکید داشتند.
وضعیت زندانیان سیاسی در آذربایجان جنوبی و افزایش بیش از پیش بازداشتها و احکام حبس طولانی مدت از دیگر موارد مهم بحث شده در این دیدار به شمار می رود.
صدور احکام بیسابقه و سنگین جزائی نظیر 45 سال زندان برای آقایان یوروش مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، محمود فضلی، بهبود قلیزاده و شهرام رادمهر به جرم تلاش بر راه اندازی حزبی علنی در آذربایجان جنوبی، وضعیت وخیم زندانیانی همچون سعید متین پور و اسماعیل برزگری و شکنجه های طاقتفرسای اعمال شده بر آنان، و در نهایت بازداشت آقای حسن دمیرچی بخشی از نمونه های ذکر شده در این گفتگو هستند.
آقای تورنر پس از آنکه اطلاع یافت از دلایل اصلی دستگیری آقای حسن دمیرچی کمک ایشان به زلزله زدگان در ورزقان بوده این را مصداق بارز و آشکار جنایت علیه یک ملت دانسته و بیان داشت این موارد به خوبی نشان می دهند رژیم ایران بدون کوچکترین رحم و انصاف با ملت آذربایجان رفتار می نماید.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn